15 december

Läser i Svd att det finns stora chanser till snö, såg just på Twitter att det snöar i Göteborg. Tänk så mysigt om vi kunde få en vit jul i år.

Något som känns mindre roligt att läsa är Alliansen fruktar ett protestval Jag måste erkänna att jag tycker s är oerhört duktiga på att bilda opinion, lika frustrerande är det att vi misslyckas med att förklara vad det är som är bra med vår politik utan istället hamnar i någon form av försvarande.

Alliansens politik är helt klart bäst och behövs för Sverige. Visst hade man önskat att förbättringarna för företagen hade gått fortare men det är svårt att göra allt på en gång. Ändå kan jag tycka att det hänt oerhört mycket bra saker. Jag är rädd för att s vinner igen, jag vill inte ha en s-regering. Nu har vi äntligen börjat gå åt rätt håll.

P J Anders Linder skriver Allt fler ställer sig frågan hur de som leder landet ska få genomslag för sin politik om de inte förklarar och förankrar den?


Vi måste bli bättre på att förklara och våga stå för vår politik för att vi ska vinna valet 2010.

Kommentarer
Postat av: MacDanne

Det har jag sagt länge, att borgarna inte riktigt når ut till folket.

Jag tycker att Alliansens politik är rätt väg att gå. Ni måste bara bli bättre på att förklara er politik, så att vanligt folk förstår.



Det har talats om skattesänkningar, och mer pengar i plånboken. Jag är förtidspensionär, och får inte mer pengar kvar i plånboken, men det finns ju fler effekter än så.



Med alltför höga skatter, så flyttar de som har de högsta inkomsterna till andra kommuner eller t.o.m utomlands. Kvar blir vi som har lägre inkomster, som får betala de högre skatterna.



Jag blir alltså förlorare på alltför höga skatter. Med lägre skatter, så behåller vi kapitalet i Sverige, och det kommer även mig tillgodo, även om det blir indirekt.



Dessutom är det ju så att många av oss förtidspensionärer vill komma ut i arbete. Där räcker det tyvärr inte bara med skattesänkningar. Det behövs ändringar i regelverk och annat.



Visst är det bra att de som arbetar får mer pengar i plånboken. Mina svårigheter, pga mitt funktionshinder, försvinner dock inte per automatik, bara för att man sänker skatterna.



Vi måste gå mot ett mer individualiserat samhälle, där alla ses som resurser, och inte som belastningar för samhället.

Postat av: Lilith Svensson

Du har alldeles rätt i att vi måste börja se de enskilda människorna, att uppskatta personerna. Tror att det är viktigt att vi ändrar tankesätt där, att se resurser istället för belastningar.



Jag tror det är bra för mänskligheten att vi är olika, kan tänka mig att många av de stora tänkarna/uppfinnarna idag skulle kunna fått någon form av diagnos.



Om alla var "normala" och aldrig tänkte utanför boxen (som det så modernt heter) så skulle vi inte komma så långt.

2009-12-15 @ 06:00:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback