Hemma och vänder

Inte ofta jag är hemma så här tidigt, har fått sluta extra tidigt idag eftersom jag ska på ett referensgruppsmöte ang ett ev. införande av ett nytt ärendehateringssystem i kommunen. Kommer dock att jobba igen de där timmarna under veckan.

Eftersom jag vill att mitt politiska engagemang ska drabba mitt yrkesliv så lite som möjligt har jag valt att endast engagera mig i sådant som jag kan sköta på kvällstid så det är inte speciellt ofta som jag behöver ta ledigt från arbetet. En av nackdelarna som jag ser med ett politiskt engagemeng är att många nämndmöten sker på dagtid vilket kan innebära problem för fritidspolitiker som har vanliga arbeten upptill. Lite synd för jag tror att det kan få människor att avstå från att engagera sig och vi behöver fler som engagerar sig.

Men för att återgå till dagen. De politiska partierna har fått utse representanter som ska fungera som referensgrupp för att kunna fånga upp politikers behöv och syn på det nämndadministrativa stöd. Vi ska få tala om våra önskemål och förväntningar, även få en kort redogörelse av analysen för att ta fram nyttoeffekten för införandet av nya system.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Hej!

Jag vill ha politik på kvällstid och yreksliv på dagtid, eftersom Solna lägger sina nämndsammanträden på kvällstid så går det bra att kombinera, men det är tydligen rätt ovanligt bland landets kommuner.

2009-08-25 @ 00:47:35
Postat av: Lilith

Kanske är dags att börja tänka annorlunda om vi vill fortsätta ha yrkesverksamma människor i politiken

2009-08-25 @ 05:40:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback