Kortfattad rapport 5 min innan jobbet börjar

Ja, jag borde förstås skrivit ett inlägg för länge sen, åtminstone rapportera om KF men veckan har gått så otroligt fort och jag har varit upptagen nästan varje minut... ja ja det handlar ju en del om prioriteringar jag har ju faktiskt tittat lite på TV också, både Söderläge och 2 avsnitt av Heros, två favoritprogram som jag gärna inte missar.

Ja jag kan ju berätta att fullmäktige gick ordentligt fort (Kaj var inte där), strax efter 21 var vi klara trots att jag själv var ovanligt långrandig i talarstolen. Jag var uppe i motionen om gratis bussresor för pensionärer, orsaken till att jag inte kunde vara tyst var att motionären tog upp jobbskatteavdraget som en orsak till att pensionärer ska få åka gratis buss. Och SPI var uppe och talade om att pensionärerna inte hade blivit kompenserade för ökade kostnader så som de som jobbar har som exempel tog man upp trafikskadeförsäkringen "men du kanske inte har någon bil, Lilith?" frågade han, och förstod inte att han då talade emot sig eftersom det är många unga kanske inte har råd med bil, däremot har enligt han själv många pensionärer blivit drabbade av trafikskadeförsäkringen vilket bör innebära att de flesta pensionärer har råd med bil, eller? Vad SPI missar i sin argumentation är att det är många fler pensionärer än unga vuxna som har fått ta del av borttagandet av förmögenhetsskatt och fastighetsskattens ombildning... nä jag hade kunnat tala mer om det här och jag ska försöka återkomma mer under helgen (om det finns internet på hotellet för jag ska till Stockholm och vara med på kvinnoförbundets utbildning inför EU valet), nu är klockan 8 och jag måste sätta igång att jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback