Jag är kränkt!

är nog en kommentar som allt oftare missbrukas, själv kan jag inte minnas när jag själv blev kränkt. Kränkt är ett så oerhört starkt ord. Visst kan folk trampa mig på tårna, visst kan jag bli förbannad, irriterad men kränkt...

ledarbloggen på SvD har reagerat på samma inlägg som jag reagerade på när jag läste DN idag, hade tänkt att skriva ett inlägg om det tidigare men kunde inte hitta inlägget på DN s hemsida. Min reaktion var att det måste ha visat sig vara en fake-fråga och att man därför tagit bort den, för hur kan NÅGON bli kränkt över hur besticken ligger vid tallriken? Det finns nog en hel del som borde läsa boken "Det var inte mitt fel - konsten att ta ansvar" av Ann Heberlin

Kommentarer
Postat av: Erik Hellsborn

Jag känner mig inte heller kränkt särskilt ofta. Det måste bero på att jag inte är muslim. Enligt chefs-skägget Abd al Haqq Kielan blir ju Sveriges muslimer kränkta mest hela tiden.

Postat av: Lilith

Jag är inte av den uppfattningen att muslimer är överrepresenterade i jag-är-kränkt-skaran

2008-09-29 @ 20:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback