Hallå Expressen, ni glömde mig!

... men det beror väl på Expressen granskade kommunstyrelsens ordförande, kommunalråd, oppositionsråd, övriga ledamöter i kommunstyrelsen och kommunchefen, nu sitter jag ju bara i kommunfullmäktige och är antagligen inte lika intressant ; )

Ja, ja men vad gör man inte för läsare och jag vill ju ha läsare till min blogg. Så nu till det fantastiska avslöjandet... min inkomst för 2007 uppgick till 307 700 kr. MEN, och det är ett stort men, det är lätt att i artikeln få uppfattningen att politkernas löner enbart är arvode för politiskt arbete, de allra, allra flesta politiker utför sitt politiska arbete på fritiden och lägger ner mer tid än vad de har betalt för. Själv uppgick det politiska arvodet till ca tre procent av min totala  inkomst.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback