Kvällens rapportering om KF...

... får bli kortfattad för jag är så otroligt trött så att så fort jag slår ihop datorn tänker jag rasa i säng (och jag kan redan nu passa på att be om ursäkt för ev. meningsbyggnadsfel och dylikt)

Under sammanträdet var det ett väldigt massa hostande så man kan konstatera att förkylningen även nått Varbergs politiker.

Annars var det mycket diskussion om miljöplanen (mest om procentsatser om hur mkt ekologisk mat som ska köpas in) som idag var framme till beslut, miljöplanen gick igenom enligt ks förslag.

En annan diskussion som var uppe var kulturskolans höjda avgifter (tydligen hör Varberg till den kommun om man jmf med de kringliggande som har de högsta avgifterna, om vi har den högsta kvalitén framgick inte, skulle vi ha den högsta kvalitén kanske det är ok med att ha de högsta avgifterna). Vi i Kristdemokraterna vände oss emot att man tog ut en högre avgift för barn med särskilda behov. Under den diskussion vi har haft om ämnet på våra gruppmöten har vi frågat oss om vilka särskilda behov det gäller och om dessa särskilda behov alltid medför en extra kostnad som skall tas ut på avgiften. Och om dessa barn endast skall få syssla med en aktivitet på kulturskolan och vad denna aktivitet är. Till exempel kostar det för "vanliga" barn mer om man vill vara med i en rockgrupp än om man vill sjunga i kör, vad händer om ett barn med särskilda behov vill vara med och sjunga i en kör? Ska föräldrarna till det barnet betala 100 kronor extra? Jag vet inte om du som läsare av min blogg förstår vad jag menar, övriga fullmäktigeledamöter förstod i alla fall inte vad vi menade och det blev avslag på vårt yrkande om att man inte skulle skilja ut barn med särskilda behov.

Ja, en liten rapportering i alla fall. God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback