God fortsättning på det nya året

Det är alltid något särskilt med första dagen på ett nytt år, det är så nytt, så oförstört. Man har ännu möjlighet att uppfylla alla de där löftena. Förväntningar om att det ska bli ett gott år. Samtidigt en nyfikenhet, vad har 2008 i beredskap för mig, vad kommer att hända i år. Men där finns även en viss bävan, tänk om det blir ett riktigt skitår.

Utanför fönstret är det alldeles tyst (ja nästan iallafall, jag hör faktiskt fåglar som kvittrar) som vanligt en nyårsdag. Det finns väl ingen dag som är så segstartad som den första dagen på ett nytt år. Det är annat än tolvslaget, så mycket raketer, det måste ha varit rekord! Det var så fint. Men jag hoppas att alla sköt upp samtliga av sina raketer så man slipper raketskjutning ända fram till påska. Det är faktiskt något som stör mig ganska mycket, allt det här småskjutandet som varit mellan jul och nyår, och att man skjuter mot varandra. Det är ju faktiskt inte riktigt klokt.

Fast det var ju inte meningen att detta inlägg skulle vara av den gnälliga arten så här den första dagen 2008.

En god fortsättning på det nya året önskar jag oss alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback