en strålande morgon

Tänk så underbart om vi kunde få en förlängd sommar, det hade varit underbart.

Själv har jag varit och tränat och ska nu ta dottern till ridningen.

Läser i
SvD att s vill tvångskvotera föräldraförsäkringen, s hyser en oerhörd tilltro till att veta bäst och en oerhörd misstro mot myndiga människor att fatta sina egna beslut.

"Vi har ju varit världskända för en familjepolitik med tydlig jämställdhetsprofil. Men det är dags för en uppgradering, så att vi får en politik för 2010-talet, förklarar Ylva Johansson, vice ordförande i riksdagens socialutskott."

Jag hörde att det finns en möjlighet att män skulle kunna lära sig att amma, jag undrar när s kommer med lagförslaget att hälften av amningen ska genomföras av männen. Eller varför inte i jämlikhetens namn förbjuda amning, om alla matas med flaska blir det ju faktiskt mer rättivist!

(kan tillägga, för att undvika onödiga missförstånd, att jag inte är militant förespråkare av amning eller hemmamammor, jag tycker bara att varje familj ska bemyndigas att fatta sådana beslut själva, själv var jag varken hemma eller ammade särskilt länge)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Gubben

...klåfingrigt! Låt föräldrarna helt bestämma själva hur ledigheten ska fördelas eller inte.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback