så helt plötsligt hade det gått en hel vecka

Jag är verkligen bedrövlig på att uppdatera min blogg just nu. En del människor blir trötta på hösten, jag tillhör den kategorin som blir trött på våren. Om jag ska säga något som kristdemokraterna har gjort under veckan vill jag uppmärksamma rapporten om ungdomars uppväxtvillkor som innnehåller ett förslag om att uppmuntra till sammanboende. Om man kunde få 10 procent av de i Stockholm och Malmö att flytta ihop, skulle 19 000 lägenheter frigöras i Stockholm och 3 000 i Malmö. I huvudsak handlar detta om små lägenheter som ofta efterfrågas av ungdomar. Att ge fler ungdomar tillgång till ett eget boende kräver åtgärder på flera områden. Framför allt handlar det om att öka utbudet av lediga lägenheter. Kristdemokraterna kan även tänka sig att öppna för möjligheten att bilda kollektiv i en lägenhet, utan skyldighet att betala för varandra. Att varje person får ett eget kontrakt för sin del av lägenheten, så kallade kompiskontrakt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback