inför veckans kommunfullmäktige

På tisdag kommer kristdemokraternas motion om havsbad söder om Varbergs fästning och utveckling av simstadion upp. Det blir ett nja t. motionen dvs. förslaget är avslå utredning av möjligheten till anläggning av badstrand norr om Kärringhålan, bifall vad det gäller utveckling av simstadion samt uppdra åt kultur- och fritidsnämnd att utreda fråga om utveckling av simstadion. Simstadion behövs ju verkligen utvecklas. Varberg är en stad för bad och det tycker jag att vi ska utnyttja. Det är viktigt att vi har hög kvalité på alla våra bad och har olika sorters bad att erbjuda.

Bra att ks föreslår kf att avslå motionen om att iordningsställa ytor för graffiti, jag tycker att det är så trevligt att åka igenom viadukterna på magasinsgatan och engelbrektsgatan där kommunen valt att måla en neutral färg (som målas om omgående vid nedkladdning).

Det blir nog en hel del diskussioner om markavvisingsavtalen Lorensberg och Kanjutaren, det är ju viktigt att det blir rätt och att det blir bra med två sådana här stora byggen.

Sen har vi skrivit en motion till, denna gång handlar det om Varbergs kommuns klimatmål. Förslag är avslag pga. att dess intentioner redan finns med i miljöplanearbetet och klimatinvesteringsprogrammet. Huvudsaken är att man får upp ögonen för hur vi kan göra det bättre för våra barn.

Sen kommer det upp ett par motioner om rättvisemärkning men eftersom det inte är länge sedan jag skrev om rättvisemärkning så hänvisar jag t det inlägget.

Kanske återkommer jag om veckans kf-möte, antingen e vårt måndagsmöte eller e kommunfullmäktige.








Göran Hägglund - Till Göran Hägglunds personsida
Bild på Göran Hägglund, hämtad från www.kristdemokraterna.se

 

Engagera dig!

Bli medlem

Gör ett viktigt ställningstagande som ökar Kristdemokraternas möjligheter att påverka samhällsutvecklingen.

 



Kommentarer
Postat av: Erik Hellsborn

När det gäller grafittifrågan är jag glad att vi har en borgerlig majoritet i Varberg som är måna om en respektabel stadsbild, till skillnad från sossar och kommunister som vill främja klottret.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback