Skolverket är verkligen riktiga hejare på att granska missförhållanden

Skolverket var och granskade skolan som min dotter går på, vet ni var problemet med skolan var? Jo, det fanns en del barn där som kunde för mycket! Däribland min 6-åriga dotter. Barn som är 6 år ska inte kunna vad hon kunde. Snacka om att vi i Sverige har blivit skadade av långvarigt socialdemokratiskt styre där alla ska stöpas i samma form. Ingen ska kunna för mycket och ingen ska kunna för lite.

Jag blir faktiskt riktigt, riktigt upprörd! Jag vill att hon ska få möjlighet att lära sig i sin egen takt, jag vill inte att hon ska bli hämmad av lärare som håller henne tillbaka av hänsyn till att hon inte ska få lära sig mer än alla andra barn i Sverige.

Kommentarer
Postat av: Erik Hellsborn

Är det öht möjligt att kunna för mycket? Hela historien låter mycket märklig.

Postat av: Lilith

Det handlar väl om att man inte ska bedriva skolverksamhet för de yngsta. Märkligt kan tyckas, helst med tanke på att barn i många andra länder faktiskt börjar skolan tidigare än vad vi gör i Sverige.

Nu kan jag ju också tillägga att jag inte läst skolverkets rapport utan endast hört vad de sagt.

Tydligen är inte det något nytt att vissa barn "kan för mycket", talade med ett par kvinnor som idag har vuxna barn. De hade fått höra att det inte var bra att deras barn kunde läsa när de började ettan, det blev ju orättvist.

2007-11-17 @ 22:23:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback