långt bort ifrån Varbergs innekärna...

... kommer jag att hålla mig nu när Wheels and Wings (eller Hells on wheels som man också kan kalla det) drar igång, en del kallar det folkfest, jag tycker mest att det kan liknas vid misär. Hela stadskärnan står stilla och bilarna spyr ut avgaser, i många bilar sitter aspackade raggare och gapar... ja folkfest, tjena. Hade jag varit med i kommunfullmäktige när beslutet togs hade jag verkligen argumenterat emot det men nu har det blivit ett så etablerat arrangemang att det nog stannar. Och ja ni som är oroliga, jag kommer troligtvis inte arbeta för att man tar bort wheels and wings, vill ni ha kvar det fine för mig, men jag tänker inte sluta gnälla på det, i alla fall inte privat och så här på min blogg ; ) Det är väl bara att resignera, jag gör som vanligt och håller mig hemma under helvetshelgen. Ni som tycker Wheels and Wings är bra - ha en trevlig helg! Ni som inte är mycket för fylla, raggarrumpor (ja sådana kan man få se från bilarna), förstörelse av rabatter, nedskräpning och så vidare allt som följer - välj en annan helg för att besöka Varberg, för Varberg brukar för det allra mesta vara en underbar stad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback