cykelproblem

Tänkte att jag skulle köpa mig en cykel i Halmstad så jag slapp att gå mellan stationen och jobbet. Valde att köpa en begagnad, Halmstad är tydligen cykel-stjälarstaden nr 1. I ösregn gick jag på lunchrasten för att köpa cykeln som jag kommit överens om (hade helst velat ha klart köpet redan igår), cykeln var inte färdig, och sockarna blev blöta. Skyndade mig förbi affären på vägen ner till stationen e jobbet, fick köpt cykeln + ett extra lås som enbart bara det kostade ca 300 kronor, svich ner till stationen - inte på långa vägar lika bra att cykla på som min underbara skeppshult som jag har hemma i Varberg, men, men den gick ju att cykla på. Framme vid stationen, först låste jag fast cykeln med det supertjocka slanglåset, sedan skulle jag låsa låset som sattt fast i själva cykeln - nu går det för långt för att mitt humör ska förbli glatt (och jag var hungrig också) - nyckeln och låset sitter stenhårt fast. Jag kan inte låsa upp, och jag kan inte låsa dvs. jag kan inte dra ut nyckeln. Jag hade tänkt att kunna cykla till jobbet imorgon men nu får jag lägga den tredje dagens lunchrast för att gå till cykelaffären igen (ringde och jag måste traska förbi och lämna nycklarna).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback