KF

Sitter just nu och läser handlingarna inför kommunfullmäktige på tisdag. Finns det ngt intressant? Nja sådär, bland annat ska vi ta beslut om "Föreskrifter om avfallshantering i Varbergs kommun", precis sådant som gör politik så himla roligt ; )

Motioner som kan vara intressanta att kommentera kan vara motionen om "Badtid endast för kvinnor", tycker jag väl sådär om. Ska vi införa badtid för alla olika grupper som finns i samhället finns det ganska snabbt ingen tid kvar för oss andra som tycker att det är ok att bada tillsammans. Men det klart med den kroppen som man har nu efter julätande (som av en händelse råkade vara från nov till feb) och frånvaro av sol kanske det inte är kul att visa sig för någon, inte ens för andra kvinnor ; )

Och sedan är det motionen om att införa kollektivavtal som krav vid upphandling... eller nej förresten den bryr jag mig inte om att kommentera. Kd yrkade i servicenämnden avslag på motionen med hänvisning till det osäkra rättsläget och pågående process. Det tycker jag var bra, sen finns det vissa andra problem med att kräva kollektivavtal vid upphandling. Oj nu kommenterade jag den trots allt.

Sen en minikommentar om förslaget till Trönninges fördjupade översiktsplan (kommer att behandlas i KS). Mitt i allt kommer punkten "Öka jämställdheten" in, hallå det är en översiktsplan. Vad har jämställdhet med översiktsplaner att göra? Man kanske inte ska gå till överdrift....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback