Bröstdebatten

Beatrice Fredrikssons, (andre vice distriktsordförande i Muf Uppsala och aktiv i nätverket antifeministiskt initiativ) inlägg på expressen gjorde mig uppmärksam på bröstdebatten

Jag vet att jag har läst om det men tyckte att det var så löjligt så det gick rakt igenom och ut igen. Debatten handlar om att kvinnor skall ha rätt att visa brösten på simhallar, men hallåå nu får det faktiskt vara nog! Jag vill INTE SE NÅGRA NAKNA BRÖST NÄR JAG GÅR OCH BADAR, absolut inte. Och jag vill inte behöva förklara för min dotter varför de går och visar brösten som tillhör "de privata delarna" (vi lever i ett samhälle där vi delvis varnar för pedofiler och det är viktigt att tydliggöra barnens rättigheter samtidigt som vi genom handlingar såsom nakna eller halvnakna människor överallt visar att vi inte har någon privat sfär eller några gränser), och jag vill inte heller se några rumpor (stringbikinis)... ja, ja kalla mig gärna pryd men hade jag varit intresserad av att se nakna kvinnor/män (eller nästintill nakna) så hade jag köpt mig en porrtidning (men nu är jag inte intresserad och väljer såledas att inte konsumera porr).

Gör porren valfri (dvs. tvinga inte oss "icke-konsumenter" att konsumera)!


Kommentarer
Postat av: Daniel

Snälla, en naken kropp är inte porr.

2007-12-07 @ 23:15:57
Postat av: Erik Hellsborn

Jag håller med Lilith. Liberala fri- och rättigheter i all ära, men lite anständighet har ingen dött av.

Postat av: Daniel

Ja du ser ju vilka du måste alliera dig med i dessa frågor.

2007-12-11 @ 17:11:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback