en icke socialdemokratisk regering

Nu börjar det faktiskt sjunka in, för första gången i mitt vuxna liv kommer vi att få en regering som inte består av socialdemokrater. Jag tror att det kommer att ta tid att vända skutan men när den väl vänder tror jag att det kommer att bli riktigt bra. Persson anser att han lämnar ett Sverige i mycket gott skick. Men det är inte Perssons förtjänst att vi har en internationell högkonjunktur. 


Det finns mycket för Alliansen att ta tag i för att göra Sverige till ett bättre land att leva i. Det finns en stor grupp människor som ofrivilligt står utanför den ordinarie arbetsmarknaden, vi har köer i sjukvården, problem i många skolor, rättsväsendet behöver tillföras ökade resurser, psykiatrin är eftersatt och integrationspolitiken har misslyckats. 


Jag hoppas verkligen att vi inom Alliansen på 4 år lyckas. Gör vi inte det på 4 år kommer vi än en gång sitta där med en socialdemokratisk regering som ger oss skulden. Inte skulden för att vi inte lyckades på 4 år utan skulden för allt dåligt som socialdemokraterna lämnade efter. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback