helgen

Vilket slit det var med köttet som vi köpte i lördags, första gången som jag fixade en hel låda själv annars brukar alltid maken vara med dessutom hade vi glömt att slipa knivarna. 


Men allt hamnade i frysen utan en del ben som jag kokade buljong på (men nu har buljongen hamnat i frysen det med) och en del som hamnade i makens köttgryta (själv är jag vegetarian), han tyckte det var det bästa kött han ätit någonsin i en köttgryta (jag misstänker att han fick ryggbiff som jag misslyckades med att skära så jag gjorde grytbitar istället). Till detta serverades ugnsstekta jordärtskockor med citronskivor, en sallad på tomat, lök, aprikoser, paranötter, persilja, balsamvinäger, rapsolja, havssalt och svartpeppar (vrålgod!), stekt zucchini samt stekta trattkantareller, äpplen och röd paprika. 


Idag har jag varit ute i trädgården och släppt loss lite dolda aggressioner ; ), jag har grävt bort ett par kassa rosbuskar, klippt ner en halvdöd buske, rensat mitt favoritogräs, kirskål, och tömt en påse kogödsel. 


Nu tänker jag titta lite på TV, dessutom har jag ett bröd som håller på att bakas i ugnen (mycket om mat just nu, jag tar igen en del av det jag missade under valrörelsen).   


Kommentarer
Postat av: Vickan

Åhhh!!! Vad gott!!! Jag sitter här och har just druckit en kopp surt automatkaffe. Och kom till jobbet utan att halka av vägen. Förhoppningsvis kommer jag ner till Vbg i helgen och kan sätta på vinterdäcken. Kram
Vickan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback