Byggnadsnämndens sammanträde...

Idag har jag varit på Byggnadsnämnden. Mötet tog lite längre tid än vad de gjort de senaste gångerna. Berodde delvis på att vi fick information från Varbergs energi om vindkraftverk och kommande vindkraftverksprojekt i kommunen. Om jag var positiv innan blev jag än mer positiv till vindkraft. Det är fantastiskt vad bra det är. Vi borde verkligen satsa mer på vindkraft i Sverige, vi ligger ganska rejält efter om man tittar på andra länder i Europa. Efter vindkraftinformation fick vi information om arkitekttävlingen för hamnområdet och den påbörjade planeringen för hamnen. Framtida planeringen av kommunen är oerhört intressant, detta är något som jag kommer att sakna med byggnadsnämnden när jag slutar... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback