Angående Borgs förslag om att införa dagsbot för arbetslösa som inte söker arbete

Jag är inte emot att man stramar upp a-kassan och gör den mer lik en försäkring (som man tidigare har kunnat läsa här) däremot gillar jag inte Borgs förslag om att införa en dagsbot för arbetslösa som inte söker tillräckligt många arbeten. Det tycker jag är att behandla vuxna människor som olydiga barn som får indraget lördagsgodis om de har varit olydiga. Jag tycker redan nu att man många gånger behandlar arbetslösa som barn vilket har varit anledningen till att jag har hållit mig långt ifrån både arbetsförmedling och a-kassa. Det var bara tills för helt nyligen som jag gick med i a-kassan för att kunna ha att ta till i absoluta nödfall (har som tur är inte behövt använda det än) om jag inte har inkomster någon annanstans ifrån. Men jag hoppas verkligen att jag aldrig kommer att behöva använda den för det i sig skulle innebära att jag skulle vara tvungen att besöka arbetsförmedlingen och gå på några, enligt mig, meningslösa möten och kanske gå en söka jobb kurs. 

 

Nä, förslaget är lite B tycker jag allt, nu får vi se till att de riktiga jobben ökar så det finns lite jobb att söka istället för att arbetslösa som inte söker tillräckligt många jobb ska få böta! Förslaget kommer endast innebära ökade kostnader för rekryterare eftersom de kommer att få ännu fler okvalificerade ansökningar. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback