personvalskampanj

Var inne på Federleys blogg. SvD har skrivit en artikel om hans personvalskampanj. Man skriver:
 
”Kampanjen har förberetts under ett års tid. Han bedömer att över hundra personer, de flesta från ungdomsförbundet, kommer att var aktiva i hans valrörelse. Men han har också hjälp av, som han själv säger "några av Sveriges absolut bästa kampanjmakare"”
 
artikeln avslutas med:
 
”Att bedriva personvalskampanj kostar pengar. CUF-ordföranden drömmer om en halv miljon kronor.
- Jag hoppas på donationer från allmänhet och företag primärt. Jag kommer att få en liten summa från ungdomsförbundet också, men det är ingenting i det stora hela. Just nu har jag 35 000 kronor.”
 
Det får ju en lite att fundera över om man själv ens har en chans … men skam den som ger sig. Självklart hoppas jag på många kryss den 17 september och hoppas att jag, trots att jag saknar de kontakter och resurser som centerns ungdomsförbundsordförande besitter, att jag lyckas förmedla till väljarna hur jag kommer att arbeta för att göra Sverige bättre.
 
Varför vill jag till riksdagen? För att jag inbillar mig att det är där man fattar de viktiga besluten som påverkar min och din vardag. Jag vill inte sitta hemma i köket och gnälla. Jag vill vara med och arbeta hårt för ett bättre samhälle. Ett samhälle där ingen hålls tillbaka och ingen lämnas efter.
 
Och du, om du skulle vara intresserad av att hjälpa till med min personvalskampanj (kanske dela ut lite flygblad eller nåt) är det bara att slänga iväg ett mail till [email protected] ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback