Vad får du om du mixar homosexuella med frikyrkor?

svar: ett tv-program om kristdemokraterna

Igår kväll såg jag ett program om frikyrkor och om en del frireligiösas uppfattning om homosexuella, jag trodde i min enfald att det skulle handla om kristdemokraterna och den kristdemokratiska politiken (jag hade inte läst tv-tablån och sett namnet Bögfaktorn samt beskrivningen av programmet). 

Varför visade man långa inslag av predikningar och bönestunder från frikyrkor? Varför började man med att visa manifestationen för Åke Green (är han kristdemokrat? mig veterligen är han åtminstone inte engagerad i partiet.)  Intervjuerna var till stor del genomförda med människor som inte är engagerade i partipolitiken. Varför? Var det svårt att få engagerade kristdemokrater att uttala sig negativt om homosexuella? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback