Torsdag

Skulle kanske skriva ett inlägg om (s)trategin inför valet men det har varit så mkt av "s-skandaler" den senaste tiden så jag känner bara inte för det (vill man läsa blogginlägg om detta kan jag rekommendera Hoffstedt  Ehrenberg eller Crosson).

Tror inte att det kommer att fungera så mycket längre med att driva valkampanjer som handlar om att bara kasta paj på varandra utan att svara på frågan om vad det egna partiet vill. Jag tror att man i allmänhet börjar bli ganska trött på det politiska spelet och om det fortsätter i den här lite smutskastande andan skulle jag inte bli förvånad om det politiska ointresset ökar ytterligare och det hade varit tråkigt. Vad som behövs är fler som engagerar sig politiskt (oavsett vilket parti man väljer att engagera sig), fler engagerade människor bidrar till ökat utbud vilket leder till att vi får högre kvalité på dem som kommer fram. Oavsett vilket/vilka parti(er) som styr Sverige efter valet är det viktigt att de har en hög kompetens, inte att de har gått ”rätt” väg genom det interna partiarbetet.

Idag har jag i alla fall gjort något underbart. Jag har varit på fot och ansiktsbehandling på Varbergs Kurort Hotell & Spa. Att man har fått utmärkelse för Europas bästa spa märktes verkligen, det var riktigt, riktigt toppenbra! Helt klart något jag rekommenderar för de som funderar på att turista i vårt vackra Varberg.

Kommentarer
Postat av: Niina

Ja, vem skulle inte behöva ett besök på ett spa. Få lite massage på de stela axlarna, få fotvård och kanske en geggig mask som gör en till en vacker prinsessa i fäjset. Men tur att fantasin finns kvar och badkaret kan bli ett redigt lyxbad. =)

Postat av: vänstra stranden

Håller med. Jag tycker (s)-strategin är fånig. På det sättet ges inte väljarna en god möjlighet att värdera alternativen. Samtidigt kanske det är fånigt också att just bara SAP hamnar i blåsvärder eftersomalla partier måste ha valstrategier - mer eller mindre smarta.

2006-03-03 @ 14:13:48
URL: http://www.vanstrastranden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback