Tankar under en liten paus i transkriberingsarbetet

Mer och mer av marken börjar synas, och det blir lättare och lättare att ta sig till jobbet cyklande (behöver verkligen röra på mig så att mina stackars muskler inte alldeles förtvinar). Tycker att det börjar bli dags för våren att komma, även om jag hör till dem som föredrar hösten framför våren. Jag har förstått att när det gäller detta finns det för det två sorters människor, de som lever upp på våren och de som lever upp på hösten. Hur kommer detta sig? Utifrån en mkt snäv undersökning visar tendenser på att det kan bero på när man är född, min man är född på våren och föredrar våren, jag är född på hösten och föredrar hösten. Finns det ngn som har gjort liknande iakttagelser? Själv älskar jag hösten och det är på hösten jag får som allra mest gjort och känner mig mest inspirerad att göra nya saker. Nu längtar jag efter sommaren, att kunna sitta ute och grilla, att ligga på stranden och steka meddans vågorna slår mot land… mm vad jag längtar… Men, men sommaren kommer väl snart...och efter det kommer den efterlängtande hösten, med val och allt ; )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback