Stora rubriker i dagens tidning

Ja ingen kan säga annat än att Kristdemokraterna får stort utrymme i media just nu. Dagens artikel om kommunfullmäktigelistan toppar första sidan i HN. Artikeln berör till största delen vårt första namn, Roger Kardemark. Jag har läst Roger Kardemarks svar på journalistens frågor i tidningen men jag har även haft förmånen att fått läsa hela hans svar dvs. även det som inte fick plats i artikeln. Han skriver bland annat: ”Artiklarna om mig har inte berört de timmar jag tagit tjänstledigt från arbetet för politiska uppdrag och detta kan givetvis påverka väljarnas uppfattning.”


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Jag läste också artikeln i HN, och jag måste fråga dig vad du tycker om att beskrivas som en "duktig tjej"? Personligen kan jag störa mig på att unga, drivna kvinnor förminskas genom att beskrivas som "duktiga tjejer". Skulle en 28-årig man beskrivas som en "duktig kille"?
Bara lite funderingar...

2006-03-21 @ 11:40:42
Postat av: Lilith

Eftersom jag känner Kalle tog jag inte illa vid mig, jag vet att han har stort förtroende för mig.

Men jag håller med dig. Jag kan också störa mig på när människor ”viftas bort” genom att referera till dem som om de är yngre än vad de är, t.ex. som när man säger ”ungdomar” om personer över 20.

2006-03-21 @ 12:11:22
Postat av: Sven-Gunnar Hoffstedt

Benämningen "duktig tjej" kan säkert användas felaktigt ibland men eftersom jag också känner Kalle så ser jag det snarare som ett uttryck för stor respekt för Lilith.

Vilket jag också ställer upp på för övrigt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback