Apropå artikel i HN

Idag figurerar jag i massmedia  och låter allmänt korkad. Det står att jag inte vill ha några allmänna restriktioner alls. På byggnadsnämnden framförde jag önskemål att vi skulle följa kommunstyrelsens beslut. Tydligen går inte detta, för enligt gällande lagar och regler kan man inte längre skriva in formuleringar likt ”uthus kan efter prövning tillåtas, hänsyn ska tas till eventuell olägenhet för grannar och allmänna intressen” i planer. Jag förde på sammanträdet fram att jag ansåg att vi skulle följa ks förslag, dock lade jag inget eget förslag om att byggnadsnämnden ska göra en individuell prövning tomt för tomt varje gång som ansökan inkommer. När jag fick förklarat för mig att det enligt lag inte var möjligt lät jag mig nöjas med förklaringen och gick sedan med på bordläggning (som begärdes av en moderat).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback