jag är i tidningen

Idag är jag med i HN (ej nätversion) med anledning av att man har frågat den kvinna som står först i tur efter männen på listorna i kommunvalet (jag hoppas ju mest på Riksdagsvalet men står även som andra namn till kommunfullmäktige). Tydligen har partierna i Varberg väldigt få kvinnor på listorna. Men det är svårt när så få kvinnor engagerar sig. Vi kan inte ropa efter ökad jämställdhet utan att själva göra något åt det.

Jag skulle önska att fler kvinnor engagerade sig politiskt, eller rättare sagt jag skulle önska att fler överhuvudtaget kunde engagera sig politiskt. Ibland hör man folk tala om att politiker inte har tillräckligt hög kompetens för sitt uppdrag men ju fler som engagerar sig ju större blir kandidatutbudet och med lite konkurrens borde kompetensen öka. Och är man missnöjd med partiernas listor kan man ju faktiskt personvalskryssa.

Kryssa gärna mig ; ) jag behöver minst 8 % för att komma in i Riksdagen, 8 % kanske inte låter så mycket men det är få som uppnår dessa siffror så varje litet kryss är av betydelse...     

Kommentarer
Postat av: kolbro

Hej jag hoppas att det går bra för dig i valet. Det behövs fler kvinnor. Sunt förnuft hjälper länge i politiken. Bra om man även kan lyssna på vad folk tycker och tänker, då lär man sig mycket.

2006-08-29 @ 17:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback