Min videoblogg - ett snabbare sätt att ta del av mina åsikter

Tiden är många gånger allt för kort för att man ska hinna läsa allt man vill läsa. Nu presenterar jag min videoblogg - ett snabbare sätt att ta del av mina åsikter (om än ganska förkortade). Här kan du se ett kort videoinlägg istället för att läsa den längre texten nedan.

Vi lever i ett land som under 65 av de senaste 74 åren har styrts av socialdemokrater. Under hela mitt vuxna liv har vi haft en socialdemokratisk regering. Inför varje val har de lovat att vi ska få det bättre, och man har målat upp mörka scenarier om hur hemskt det blir vid ett regeringsskifte. På insändarsidan i dagens HN finns en insändare av socialdemokraten  Zander
som är ett ypperligt exempel på detta. Hon skriver om Alliansen ”Det räcker inte att envist hävda att allt kommer att ordna sig bara man kommer till makten.” Snacka om att kasta sten i glashus, det räcker inte med att envist hävda att allt kommer att bli bra bara man får behålla makten.  Det är tyvärr ingen nyhet att drygt en miljon svenskar i arbetsför ålder står utanför arbetsmarknaden. Enligt Eurostat hade vi 2005 en ungdomsarbetslöshet på 22 %. Endast 5 av samtliga 25 EU-länder hade en högre ungdomsarbetslöshet än Sverige. Den s-märkta arbetsmarknadspolitiken pumpar in miljarder för att flytta människor från öppen arbetslöshet till åtgärder av olika slag för att få en bättre statistik.

Socialdemokraterna pekar på att det går bra för Sverige. Självklart går det bra för Sverige. Det är valår, att det går bra för Sverige handlar om att socialdemokraterna pumpar upp ekonomin i valår, tyvärr fungerar detta bara kortsiktigt. Det finns nationalekonomiska studier som pekar på att minskad öppen arbetslöshet genomförs till priset av en minskad ordinarie sysselsättning och att ungdomsprogram tenderar att tränga undan reguljär sysselsättning bland ungdomar. Jag tycker att det är skrämmande! Det räcker inte med en politik för ökad sysselsättning och höga bidrag, vi måste ha en politik för nya jobb. Hon avslutar med frågan ”Vem skall betala för alliansens politik det vill jag gärna ha svar på”. Några svar på vem som har fått betala de senaste åren av socialdemokratisk politik behöver vi inga svar på, vi vet. Alla de som drabbats vet. Hela Sverige har fått betala, och det har inte varit prisvärt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback