Förskolebesök

Idag har jag varit med min dotter på hennes förskola. Hon går i Montessoriskolan Lära för livet. Jag är så oerhört glad att vi i Varberg har denna eminenta skola i vår kommun. (Jag vet av erfarenhet att många vänder sig emot att använda begreppet ”skola” när man talar om förskolebarn men det är en skola med elever upp till årskurs 6.) 

Idag har barnen bland annat trätt pärlarmband, gjort alfabetsbok, gjort sifferbok, skalat frukt och grönsaker, klippt papper övat på att skriva och läsa. Miljön i förskolan är präglad av lugn, barnen småpratar sinsemellan, sitter för sig själva eller i par tillsammans och gör sina ”arbeten”. Lärarna i skolan är fantastiska och ägnar sig helt åt barnen. 

Tacka vet jag valfrihet som ger oss möjlighet att välja den barnomsorg som bäst lämpar sig för barnet och den enskilde familjen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback